Doktor Mesir Ini Ungkap Rah$ia Didalam Al-qur’an Yang Boleh Kembalikan Penglihatan 99% Dengan Iz1n Allah.

Salah satu anugerah yang Allah berikan kepada umat manusia adalah pengl1hatan. Dengan adanya m4ta, menjadikan keindahan dunia ini boleh dilihat dengan jelas. Maka sudah sepantasnya jika kita senantiasa mensyukuri dan berusaha menj4ga ken1kmatan yang Allah beri tersebut. Namun seiring berjalannya usia, maka fungsi pengl1hatan pun menjadi menurun.

Bahkan tidak jarang banyak anak-anak yang terpaksa harus menggunakan kaca m4ta sejak kecil lantaran mengalami gangguan pengl1hatan seperti kerana sering melihat alat, membaca buku dengan lampu yang kurang ataupun sering menonton televisyen. Banyak yang membuat kes1mpulan bahawa penurvnan fvngsi tersebut sangat svkar terobati dan memerlukan masa yang panjang. Akan tetapi dalam jangka,

masa yang dekat ini sebuah syarikat farmaseut1kal yang berada di Switzerland mer4ncang membuat ub4t m4ta yang disebut ‘Ub4t-Quran’. Dikutip dari He4lthy Adv1ces, ub4t-ub4tan yang ditemu1 oleh dokt0r a$al Mesir bernama Abdul Basit Mohammed ini did4kwa m4mpu mengembal1kan keupayaan pengl1hatan hingga mencapa1 kejayaan 99%.

Abdul pun menyatakan bahawa ia mencar1 ub4t tersebut dari Al Qur’an, tepatnya dalam surat Yusuf ayat 84:

وتولى عنهم وقال يا أسفى على يوسف وابيضت عيناه من الحزن فهو كظيم

Dan Ya’qub berpaling dari mereka (anak-anaknya) seraya berkata: “Aduhai dvka citaku terhadap Yusuf”, dan kedua m4tanya menjadi putih kerana kesed1han dan dia adalah seorang yang men4han am4rahnya (terhadap anak-anaknya). (QS. Yusuf: 84). Tafsiran ayat diatas bahawa sejak dulu manusia telah menggunakan ker1ngat untuk menjadi ub4t dari berbagai ma$alah, terlebih yang berka1tan dengan pembaikan dan pemul1han mat4. Abdul pun telah melakukan uj1 cuba kepada arnab dan manusia. Has1lnya cukup menunjukkan bahawa ub4t tersebut ben4r-ben4r bekerja dan member1kan keaja1ban.

 

Sumber: Majalah Utusan

Be the first to comment on "Doktor Mesir Ini Ungkap Rah$ia Didalam Al-qur’an Yang Boleh Kembalikan Penglihatan 99% Dengan Iz1n Allah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*