Resepi Puding Biskut Cream Cracker Yang Sedap Dan Cantik.

PUDING BISKUT CRE4M CRACKERS 4 B4HAN

Untuk pengetahvan, advnan puding ni nanti akan dibahag1kan kepada 2 bahag1an $ebab nak bvat c0raknya tu. Jadi, b4hannya nanti akan diki$ar 2 kali dengan b4han dan cara yang sama.

Bah4n-b4han yang diperlvkan:
  • 20 kep1ng bi$kut cre4m crackers (bahag1kan 10 kep1ng untuk setiap advnan)
  • Telvr 4 b1ji (dibahag1 2 bahag1an juga)
  • ½ c4wan $usu pek4t (tvrut dibahag1 2. Perlu ra$a-ra$a 1kut $elera kita juga. Kalau ra$a nak mani$ lagi boleh tambahkan sedikit lagi $usu)
  • 1 $udu $erbuk k0ko dan 2 $udu besar milo

Cara Buat Puding Biskut B4han:

▶️ Mvla-mvla perlu rend4mkan dulu biskut cream cracker ni sampai dia lembvt dan kemb4ng. As1ngkan terus 2 bahag1an 20 kep1ng biskut tu dan rend4m beka$ bera$ingan.

▶️ Dah kemb4ng je biskut tu, masukkan 2 b1ji telvr dalam setiap bahag1an. Dan masukkan sekali $usu pek4t ke dalamnya. $alah satu bahag1an dimasukkan serbvk koko dan milo untuk menghas1lkan ra$a dan warna coklat.

▶️ Kemudian ki$arkan advnan sehingga hancvr. 2 kali proses ki$ar ni akan dapat 2 bahag1an advnan macam ni.

▶️ Seterusnya sed1akan l0yang sebelum kuku$. $apukan sikit bvtter untuk el4kkan puding tu nanti melek4t pada l0yang.

▶️ Siap sedia pana$kan penguku$ dalam waktu yang sama. Kemudian tvangkan sedikit advnan ke dalam loyang dari $alah 1 bahagian. Kuku$ sekejap dalam 5 m1nit.

▶️ Lepas tu masukkan pula sedikit dari advnan kedua. Bvat $elang sel1 sehingga habis kedua-dua advnan tu. Setiap kali masukkan advnan ber$elang $eli, perlu kuku$nya $elama 5 m1nit. Dan bila tvangkan advnan terakh1r, kuku$ ia $elama 10 m1nit.

▶️ Bila dah s1ap, tunggu $ejuk sekejap di luar dan kemudian masukkan dalam pet1 $ejuk.

▶️ Dah $iap, boleh pot0ng dan h1dangkan! Gun4 pem0tong seperti g4mbar di bawah untuk dapatkan ha$il cantik mac4m ni.

Tengok g4mbar je dah bvat kita terl1ur kan. Nak makan pud1ng bi$kut ni lagi $edap bila dimasukkan pet1 ai$ dan dij4mah waktu $ejuk-$ejuk. Nyam4n dan seg4r je bila men1kmatinya. Tambahan lagi tak akan mu4k bila makan.

Waktu petang-petang tu kalau nak bu4t $nek atau de$sert untuk anak-anak, bolehlah bvat puding biskut 4 bah4n ni. $imple dan sen4ng. Ra$a lemak dan mani$ tu pa$ti bvat mereka suka. Jangan lupa mencvbanya!

 

Sumber: Durian Cheese

Be the first to comment on "Resepi Puding Biskut Cream Cracker Yang Sedap Dan Cantik."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*