5 Petua Mu$tajab H1langkan Re$dung Secara Tradi$ional.

Petua H1langkan Res.dung Cara Tradi$ional.

Kami k0ngsikan petua h1langkan res.dung cara orang kampung yang telah pun diamalkan oleh ramai pesak1t yang menga1tkan h1dung seperti g4tal h1dung, res.dung jer4wat, res.dung kul1t dan sebagainya berserta cara mer4wat res.dung menggun4kan ub4t re$dung terbaik.

Petua H1langkan Re$dung Gun4 Bawang Merah

Amb1l 3 bij1 bawang merah dan dih1ris h4lus, 2 helai daun sirih dan secub1t bij1 sawi. Masukkan semua bah4n tersebut ke dalam m4ngkuk dan tu4ngkan air pana$ yang sed4ng mend1dih. Anda perlu w4pkan muka anda dengan air rend4man tersebut serta amalkan dengan ker4p.

Petua H1langkan Re$dung Dengan K4yu Manis

ubat masalah hidung

Petua H1langkan Re$dung Gun4 Halia

Amb1l halia, lada hitam dan air dalam untuk berkvmur 2 atau 3 kali saja. Rebu$kan semua bah4n sehingga mendid1h dan sejukkan sehingga jadi su4m untuk berkvmur. Boleh amalkan setiap hari pagi, petang dan malam untuk mengh1langkan keg4talan re$dung.

Petua H1langkan Re$dung Unc4ng Teh

Amb1l teh unc4ng yang telah digun4kan dan sapvkan pada muka. Sebaiknya dil4kukan sebelum mandi. B1arkan beberapa lama supaya intip$ti teh terus mere$ap ke dalam r0ngga muka.

Petua H1langkan Re$dung Gun4 Madu

Setengah sudu madu dan setengah sudu cuka. G4ulkan kedua-duanya dan tu4ngkan ke atas t4pak tangan. H1du madu yang berc4mpur dengan cuka tersebvt dimul4i dengan hidvng kanan sambil Bismillah dan sel4wat.

Ke$an daripada menggun4kan cara ini, anda akan tera$a ped1h sehingga keluar air m4ta tetapi anda akan tera$a leg4 selepas itu. Keped1han itu hanya sementara dan insya Allah tidak g4tal lagi.

 

Sumber: Media Maklumat

Be the first to comment on "5 Petua Mu$tajab H1langkan Re$dung Secara Tradi$ional."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*