“Tidak Ada S4man Terhadap Ibu Ali, Sebaliknya Kami Dis4man SiviI” – Pegvam Isteri Arw4h Abam

Pegvam dilantik oleh isteri kepada AIIahyarham Abam, Nor Hidayah Mohd Ali iaitu Mohamed Ibrahim Mohamad menafikan anak guamnya ada memfaiIkan s4man terhadap ibu mentuanya, Sabariah Arshad seperti yang did4kwa pelawak Ali Puteh.

Sebaliknya, menurut Mohamed Ibrahim, Sabariah sebenarnya yang menfaiIkan s4man terhadap anak guamnya pada bulan Julai lalu.

“Kami tidak pernah pada bila-bila masa telah meny4man ibu kepada Syed Ali Mubarak.

“Bagaimanapun, anak guam kami ada menerima s4man siviI daripada Sabariah pada Julai lalu yang menuntut ganti rug1 am dan juga injuks1 untuk menghaIang Hidayah daripada memberi sebarang kenyataan,” katanya.

Mohamed Ibrahim dari Tetuan Ibrahim & Fuaadah ditemui ketika sidang media tergemp4r yang diadakan di Shah Alam, Selangor.

Begitupun, Mohamed Ibrahim mengakui anak gvamnya ada membuat tuntutan sehingga RM900,000 seperti yang did4kwa Ali Puteh.

Bagaimanapun, pihaknya enggan mended4hkan butiran secara terperinci mengenai tuntutan tersebut berikutan k3s masih lagi dalam pr0siding.

Sementara itu, pegvam syar1ah, Fadhlina Datuk Siddiq yang hadir sama pada sidang media itu mengakui ada menyenaraikan nama ibu mentua anak guamnya dalam tuntutan berhubung 1su fara1d dan hak jagaan anak.

“Pihak kami menerusi mahk4mah syar1ah ada menyebut nama ibunya untuk pengesahan tuntutan fara1d dan sebagainya.

“Untuk mahk4mah syar1ah tak timbul 1su s4man mana-mana pihak selain hanya untuk sahkan waris berhak,” katanya.

Turut hadir bersama dalam sidang media adalah Fadhlina Datuk Siddiq dari Fadhlina Siddiq & Associates.

Sebelum ini, Ali mengaku mengeluarkan s4man terhadap Hidayah selepas kakak iparnya itu mengeluarkan s4man terhadapnya terlebih dahulu.

 

Sumber: Gempak

Be the first to comment on "“Tidak Ada S4man Terhadap Ibu Ali, Sebaliknya Kami Dis4man SiviI” – Pegvam Isteri Arw4h Abam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*