“Yang Masih Mengec4m, Saya Anggap Mereka Tak Faham Hukvm Faraid”

Minggu lalu kontr0versi melib4tkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Nor Hidayah kembali menjadi sebutan ramai apabila t1mbul 1su sam4n-meny4man melib4tkan kedua pihak pula. Malah, k3s sudah pun berlangsung Rabu lalu.

Menurut Ali sam4n balas yang dilakukannya itu tidak melib4tkan harta tetapi untuk membersihkan nama dan imej keluarganya. Ali berkata dia tidak menyesaI kerana apa yang dilakukan adalah untuk maru4h keluarga.

“Selepas abang saya pergi hanya saya satu-satunya lelaki dalam keluarga. Hati anak mana yang tidak sed1h melihat ibunya dikec4m dengan pelbagai kata-kata tidak benar.

“Apa yang saya buat ini demi keluarga dan tanggungjawab saya kepada ibu. Jadi saya akan tetap teruskan sam4n seperti yang sudah dinasihatkan pegvam saya,” katanya.

Meskipun ramai yang mengec4m, namun Ali memberitahu dia menerima banyak mesej daripada net1zen yang ingin meminta maaf. Teg4snya lagi, mereka yang mengec4mnya tidak tahu tentang hukvm pembahagian harta far4id.

“Yang masih mengec4m itu saya anggap mereka tidak faham hukvm far4id. Selalunya yang mengec4m ni budak-budak. Sudah saya ter4ngkan saya tidak mahupun harta arw4h saya tahu hukvm.

“Tapi sebenarnya lebih ramai yang meningg4lkan pes4nan minta maaf di laman sosial saya. Selama ini tidak tahu apa-apa. Jujurnya saya juga m4lu dengan apa yang berlaku.

“Dalam soal ini sebagai seorang anak adik dan pak cik, perlu saya lakukan sesuatu. Bukan saya tidak tengok wajah anak buah saya itulah satu-satunya w4ris abang saya,” katanya.

Terdahulu Ali mended4hkan dia menerima surat sam4n daripada Hidayah bermula 26 Februari lalu. Sam4n itu berkaitan tuntvtan far4id, tuntvtan hak penjagaan anak, tuntvtan kereta dan sebagainya.

 

Sumber : Rotikaya

 

Be the first to comment on "“Yang Masih Mengec4m, Saya Anggap Mereka Tak Faham Hukvm Faraid”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*