Selamatkan Diri Dalam Air Dengan Jadikan Seluar Sebagai Pelampung.

Le4as di dalam air sememangnya boleh membuatkan diri rasa cem4s. Tidak kira lem4s di mana juga jika terjadi situasi yang tidak diduga, pastikan secara tidak langsung diri akan menjadi cem4s. Namun begitu langkah berjaga-jaga dan persediaan ilmu untuk selamatkan diri harus ada.

Kejadi4n tidak diingini sebegini boleh terjadi tanpa dijangka, adakalanya kita sedang bersuka ria. Disebabkan itu orang tua-tua selalu berpesan jangan terlalu suka sangat bila melakukan aktiviti. Ini sebenarnya untuk mengingatkan sentiasa berwaspada.

Foto sekadar hiasan
Foto sekadar hiasan

Baru-baru ini tul4r di sosial media dengan satu rakaman yang memaparkan seorang lelaki di dalam kolam renang. Video demonstrasi selamatkan diri itu berdurasi hampir dua minit dan meraih lebih 611,000 tontonan, 22,500 retweets serta 17,800 likes.

Rakaman tersebut memaparkan seorang lelaki yang sedang membuat demonstrasi bagaimana selamatkan diri ketika lem4s terdampar di dalam air menggunakan seluar.

Kedengaran menurut lelaki ini teknik ini boleh digunakan buat individu yang boleh mengapungkan diri dalam air. Jika tidak ia agak bah4ya. Menariknya dari seluar yang dipakai, ia boleh menjadi seperti pelampung!

Rata-rata netizen meningg4lkan pelbagai reaksi mengenai video demonstrasi di ruangan komen.

“Aku kalau masuk kolam and tak jumpa dasar tak payah laa cakap pelampung ka apa ka, turun2 tu aku dah gel4bah teruk”

pelampung seluar 1

“Aku ingatkan dia terjvgn, seluar dia terus kembung macam pelampung”

pelampung seluar 2

Sumber: mszikr

Be the first to comment on "Selamatkan Diri Dalam Air Dengan Jadikan Seluar Sebagai Pelampung."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*