“Bertatih dia menyebut..” Anak tenat, bapa ini tidak henti2 ajar sebut nama ‘Allah’

Sedang kita disini diulit dengan keamanan, tetapi di negara bergolak hidup mereka berselang tangisan dan tumpah darah insan-insan yang tidak berdosa.

Baru-baru ini, satu rakaman daripada seorang sukarelawan dari Aceh, M Rizki Fauzi, telah memuat naik momen memilukan seorang bapa berulang kali cuba memastikan anaknya sedar selepas kediaman mereka diserang.

Dalam tangis, melihat anak kecilnya yang semakin tenat, sepanjang perjalanan menuju ke hospital si bapa tidak henti-henti bercakap dengan anaknya supaya terus sedar.

“Dalam perjalanan ayahnya coba berucap “Allah” kepada sang anak, kemudian anak tersebut dengan tertatih2 menjawabnya ‘Allah’…”

 

 
 
 
 
 
Lihat siaran ini di Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seorang ayah berusaha tetap berbicara kepada Anakanya sebelum sampai ke rumah sakit. Bom menghantam rumahnya kemudian sang anak tak sadarkan diri. Dalam perjalanan ayahnya coba berucap “Allah” kepada sang anak, kemudian anak tersebut dengan tertatih2 menjawabnya “Allah”. . Semoga Anak ini bisa menyelamatkan orang tuanya kelak. . (Idlib, Suriah, november 2019)

Siaran dikongsi oleh M RIZKI FAUZI (@muhammad93r) pada

Setakat ini, tidak dipastikan keadaan kanak-kanak itu sekarang, sama ada masih hidup atau tidak, tetapi diharapkan dia berjaya untuk diselamatkan.

Sumber : M Rizki Fauzi via KL PRESS

 

 

Be the first to comment on "“Bertatih dia menyebut..” Anak tenat, bapa ini tidak henti2 ajar sebut nama ‘Allah’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*