“Setiap Hari Terima G4ngguan” – Joy Revfa Harap Pihak Berkuasa Ambil Tindakan.

GOLONGAN artis dan personaliti media sosial merupakan individu yang kerap berhadapan dengan masalah gangguan seksu4l dan menerima mesej berunsur luc4h di platform tersebut.

Begitu juga dengan usahawan kosmetik, Joy Revfa mendedahkan dia juga merupakan salah seorang m4ngsa gangguan seksu4l di Instagram apabila kerap menerima mesej dan foto lucah daripada individu yang menggunakan akaun p4lsu.

Joy atau nama sebenarnya Siti Arifah Mohd Amin, berkata biarpun sudah mengambil langkah menyekat beberapa akaun namun masih ramai individu yang melakukan perbuatan terkuutuk itu.

“Hampir setiap hari saya kena gangguan seksu4l dan terima mesej serta foto luc4h daripada individu yang guna akaun p4lsu. Dah beberapa kali saya sek4t tapi masih tetap dig4nggu mereka ini.

“Sampaikan dah letih asyik nak sek4t akaun yang lakukan perbuatan terkuutuk macam ini. Bagi saya, gangguan seksu4l di laman sosial semakin berlelu4sa dah sekarang ini,” katanya kepada mStar.

Pada Khamis lalu, bekas isteri kepada penyanyi Hafiz Hamidun ini ada memuat naik status dan paparan skrin mesej serta foto luc4h yang diterimanya menerusi laman Facebook.

Menerusi status tersebut, Joy mahu penjen4yah siber berkenaan ditangkap pihak berkuasa memandangkan perbuatan tersebut sudah dianggap melamp4ui batas dan bimbang keselamatan wanita di luar sana.

Joy mahu tindakan diambil terhadap mereka yang melakukan jen4yah siber itu.

“Ada sesiapa kenal pasti penjen4yah ganggu4n seksval macam mamat ni? Sumb4t dalam l0kap terus pun tak apa! Dah melamp4u sangat mereka ini.

“Dah sek4t pun masih diganggu lagi! Tak boleh dibiarkan t4kut nanti anak-anak d4ra orang semua dia ganggu,” tulisnya.

Terdahulu, beberapa selebriti tanah air turut pernah menjadi m4ngsa gangguan seksua4l di media sosial antaranya Baby Shima, Zizi Kirana, Azar Azmi dan Wan Sharmila.

 

Sumber: JoyRevfa

Be the first to comment on "“Setiap Hari Terima G4ngguan” – Joy Revfa Harap Pihak Berkuasa Ambil Tindakan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*