“Keajaiban Daripada Allah,” – Suami Abby Abadi Dedah Nama Baby Pram4tang Yang Penuh Makna

Menzahirkan kesyukuran apabila menerima perkhabaran gembira dari doktor mengatakan bayinya kini ada peningkatan positif, suami Abby Abadi, Faizal Zakaria menerusi Instagram turut berkongsi nama indah yang diberi kepada Baby D.

Kongsinya, bayi pra-m4tang yang diberi nama itu Muhammad Danial Firman Faizal mempunyai maksud yang indah.

Malah lebih menggembirakan, penda-r4han paru-paru bayi pra-matangnya juga sudah tiada.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Terima Kasih semua atas layanan terbaik dari Doc dan jururawat untuk my wife @abby_abadi112 sejak dari awal masuk wad 6B hinggalah kami kluar hari ini 2 Oktober . Layanan senyumam kemesraan tak mampu kami balas, hanya Allah yang lebih mengetahui . Kepada Pihak Hospital Sg Buloh anda memilik kakitangan yang mesra dan terbaik, moga Hospital Sg Buloh terus cemerlang #hospitalsungaibuloh . Terima kasih juga pihak keselamatan, layanan anda semua dalam permudahkan urusan amat kami hargai sepanjang kami berada di sini….good job . Moga hubungan ukhwah ini terjalin selama-lamanya . Maaf jika ada kesilapan dan kekurangan dari kami . RepostBy @abby_abadi112: “Terima Kasih Awak2 Semua 🥰 . Termasuk pada Doc Yusrina, Doc2 lain yg membantu, Sister2, Staff Nurse di Wad 6B Dewan Bersalin, Hospital Sungai Buloh 🥰 . Terimalah sedikit sumbangan dari Saya & Suami @jaiezzany, blouse & tudung @kernadia_byabbyabadi tanda penghargaan atas layanan baik pada kami. Sangat2 kami hargai . 10hari berlalu… macam2 kejadian bersama Abby Abadi kan? Rasa mcm tak percaya sbb mcm sekelip mata je semua 🙊 . Hari ni Saya dibenarkan balik dah. Jangan sedih2 tau. Perpisahan ini hanya sementara ok.. kita memang kena selalu datang lagi sebab Baby D kita kena tinggal sini lama lagi huhu.. Doakan terus utk Baby kita kuat bertahan hingga jadi hamba ALLAH terhebat dunia akhirat k 😍 . #MohonTerusDoakanBabyDkami #HanyaDoaBulehUbahTakdir . Ps: Love U all! Rindu nanti peluk baju dgn tudung kita k hehe 🙊🥰” (via #InstaRepost @AppsKottage)

A post shared by Faizal Zakaria (@jaiezzany) on

Day 7, Baby D Muhammad Danial Firman Faizal indah nama dengan maksud yang indah

“Moga Baby Danial terus sihat dan terus kuat…Abah tidak penah jemu mendoakan agar Baby Danial terus sihat dan dipanjangkan umur.

“Semalam Abah tak tulis apa2 pun sebab tak sihat, tiba2 dem4m.

“Sayang Abah, tahu tak mama @abby_abadi112 dah keluar dari h0spital semalam.

“Tapi jangan risau Abah & Mama akan sentiasa jenguk sayang….abah dan mama rindukan Baby.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kepada Mu kami bersujud…Kau tunaikan setiap pemintaan kami ini…berikan kesihatan yang terbaik untuk Baby D kami . RepostBy @abby_abadi112: ““Setiap kesulitan pasti ada kemudahan” Semat dalam hati, kita antara yg terpilih.. ALLAH uji sebab ALLAH sayang @jaiezzany ♥️ . “Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana AKU ingin mendengar rintihannya” (HR Tabrani dari Abu Umamah) . ALLAH uji sebab ALLAH tahu kita mampu melaluinya. ALLAH uji sebab ALLAH rindu dengan suara kita 🤕 . Tenanglah duhai suami, terima ujian ia dengan redha dan ikhlas. “Setiap Kesulitan pasti ada kemudahan”. Yakinlah dgn ALLAH yg Maha Berkuasa lagi Maha Mencintai hamba2NYA . Bila diuji dengan kesakitan, inilah yg membuat kita saling menghargai & mengajar kita untuk jadi lebih kuat. Ujian inilah sebenarnya mematangkan untuk kita terus melalui kehidupan yang lebih mencabar dimasa2 akan datang. Doakan lah kami. Tak lalu jalan ni, kami takkan pernah tahu setakat mana “kekuatan” yg kami ada 😫 . Kami mengadu padamu ALLAH, kerana KAU lah sebaik-baik tempat mengadu. Menangis saat bersama. Memang tak tertahan dah air mata ini… Ketika ujian inilah sebenarnya KAU mengukur iman kami, semakin dekat atau jauh darimU . Doakan kami Sahabat. Ada yg kami tak mampu nk kongsikan dalam waktu ini. Hanya mengharapkan doa dari anda semua untuk mengubah takdir Baby kami . Terusss kuat ye suami 😭 . Semoga kita sama2 terus kuat utk terima apa sahaja yg ALLAH tentukan 😢😭😭 #MohonTerusDoa #UntukBabyDkami” (via #InstaRepost @AppsKottage)

A post shared by Faizal Zakaria (@jaiezzany) on

“Pagi tadi Abah & Mama ke NICU hantar susu…sempat berbual2 dengan Doc, Baby Danial ada peningkatan positif, pemda-r4han paru2 pun dah tak de…syukur sgt2…Allah Maha mendengar semua doa mereka yang sayangkan Baby Danial.

“Malam ni, InsyaAllah abah datang jumpa Baby lagi ya…abah rindukan Baby Danial…Abah sayangkan Baby.

“Moga Baby terus sihat, terus kuat….ramai yang tak sabar nak jumpa Baby.

“Ya Allah..Kau yang lebih mengetahui…Kau yang lebih berkuasa dari segala2nya.

“Kau tunaikan setiap permintaan ku ini, Kau berikan kesihatan tang terbaik untuk Baby Danial dan panjangkan umurnya #muhammaddanialfirmanfaizal,” tulisnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Day 7, Baby D Muhammad Danial Firman Faizal indah nama dengan maksud yang indah . Moga Baby Danial terus sihat dan terus kuat…Abah tidak penah jemu mendoakan agar Baby Danial terus sihat dan dipanjangkan umur . Semalam Abah tak tulis apa2 pun sebab tak sihat, tiba2 demam . Sayang Abah, tahu tak mama @abby_abadi112 dah keluar dari hospital semalam…. . Tapi jangan risau Abah & Mama akan sentiasa jenguk sayang….abah dan mama rindukan Baby. . Pagi tadi Abah & Mama ke NICU hantar susu…sempat berbual2 dengan Doc, Baby Danial ada peningkatan positif…pemdarahan paru2 pun dah tak de…syukur sgt2…Allah Maha mendengar semua doa mereka yang sayangkan Baby Danial. . Malam ni, InsyaAllah abah datang jumpa Baby lagi ya…abah rindukan Baby Danial…Abah sayangkan Baby… . Moga Baby terus sihat, terus kuat….ramai yang tak sabar nak jumpa Baby… . Ya Allah..Kau yang lebih mengetahui…Kau yang lebih berkuasa dari segala2nya . Kau tunaikan setiap permintaan ku ini, Kau berikan kesihatan tang terbaik untuk Baby Danial dan panjangkan umurnya . #muhammaddanialfirmanfaizal

A post shared by Faizal Zakaria (@jaiezzany) on

Terdahulu, Faizal memaklumkan anaknya yang lahir pada usia kandungan enam bulan berada dalam keadaan kritiikal akibat daripada penda-r4han paru-paru.

Abby selamat melahirkan bayi lelaki pada 27 September lalu pada usia kandungannya enam bulan selepas mengalami ‘turun da-r4h’ kerana bacaaan da-r4h tinggi yang meningkat.

Abby mendirikan rumah tangga dengan Faizal Zakaria pada 14 Ogos 2015.

Abby dan Faizal turut mempunyai dua orang anak angkat bernama Muhammad Daiyan Fayyad dan Maisara Dayana Fathia.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Day 4……Baby D hari ni abah turun tengok baby lagi…Alhamdullilah perkembangan baby terus positif . Mancung hidung Baby D…..mesti ikut abah ni betul tak mama @abby_abadi112 . Baby D dah kencing ya…abah pegang kaki baby terus kencing…Doc kata itu perkembangan baik sgt2…lega hati abah . Baby D dah minum susu mama, InsyaAllah boleh jadi lebih kuat….abah akan hantar susu untuk baby tiap2 jam tiap2 hari….jangan risau baby D akan terus dapat minum susu mana . Baby tiap kali abah jumpa baby, abah akan azan biar baby dengar…abah mengaji untuk baby terus kuat.. . Walaupun kdg kala tu rasa sebak, tapi abah kuatkan juga…abah nk baby dengar betapa nikmatnya kalimah azan… . Ramai yang doakan baby D tiap2 hari, semua nak baby sihat…abah dan mama tak sabar nk peluk baby . Lupa nak bagitahu…Abg Daiyan & Kakak Dayana pun datang ni tapi tak dapat tengok baby…mereka tunggu baby balik rumah nnt ya . Abah dan mama sentiapa doakan baby D agar panjang umur, diberikan kesihatan yang terbaik, abah sayang baby…abah rindu baby . Abah harap baby terus kuat dan kuat….kalau sakit ini boleh ditukar ganti…dah lama abah lakukan… . Ya Allah, aku hamba yang hina dan tidak layak untuk aku meminta dengan Mu, Tapi Engkau Yang Maha Pemurah, Engkau Yang menjadikan Alam ini, Engkau Yang boleh hidupkan yang mati, Engkau yang lebih berkuasa dari segala2nya . Kau tunaikan setiap permintaan ku ini, panjangkan umur baby D, Kau berikan kesihatan yang terbaik untuknya…Kau berikan berita gembira untuk kami dan Kau hindarkan berita kedukaan untuk kami . Sayang Abah…..jangan risau abah tetap bersama baby setiap masa…kerna abah tidak akan jemu untuk perdengarkan azan, alquran untuk baby…biar roh2 kalimah Allah terus bersama Baby D setiap saat dan waktu.

A post shared by Faizal Zakaria (@jaiezzany) on

Foto : Instagram Faizal Zakaria

Sumber : MH

 

Be the first to comment on "“Keajaiban Daripada Allah,” – Suami Abby Abadi Dedah Nama Baby Pram4tang Yang Penuh Makna"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*