Cekiik, Tumbvk Dipercayai Punca Pertunangan Syafie Naswip Dan Aishah Putus

CEKIIK dan tumbvk. Itulah kononnya antara punca pertunangan pelakon Syafie Naswip dan Aishah Azman putus sehingga membawa kepada pen4hanan aktor itu untuk sias4tan polis pada Sabtu.

Dalam kejadian pada 26 Jun lalu, Aishah, 23, dalam lap0rannya mend4kwa Syafie datang ke rumahnya di Taman Puncak Jalil, Seri Kembangan, Serdang kira-kira pukul 9 pagi dan berlaku pertengk4ran dalam kereta aktor itu.

Syafie did4kwa mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap Aishah sebelum bertindak kas4r termasuklah mencekiik leher dan menumbvk mukanya.

Ia dikatakan berpunca apabila Aishah menasihat Syafie agar meninggalkan satu sifat buruk dirinya.

Akibat insiiden berkenaan, ikatan pertunangan mereka akhirnya putus pada 21 Julai lalu.

Dalam pada itu, adik kepada pelakon Afiq Muiz ini telah dirujuk ke H0spital Serdang untuk rawatan lanjut namun tiada kesan keceder4an kerana kejadian tersebut telah lama berlaku.

Syafie dit4han rem4n atas tudvhan ugvtan dan menceder4kan bekas tunangnya pada Sabtu dan dibebaskan dengan jaminan p0lis pada Ahad.

Aishah mendakwa dia lambat membuat lap0ran kerana ingin menyelesaikan k3es mereka secara baik tetapi susp3k did4kwa bertindak berlebihan.

Dalam pada itu Ketua P0lis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Ismadi Borhan ketika dihubungi mStar mengesahkan Syafie atau nama sebenarnya Mohammad Syafie Naswip, 27, dit4han pada Sabtu bagi membantu sias4tan.

Pelakon itu kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis pada Ahad selepas diambil keterangan.

Siasatan dilakukan mengikut S3ksyen 323 Kanun Kes3ksaan dan S3ksyen 506 kanun yang sama kerana mendatangkan keceder4an dengan sengaja dan melakukan ugvtan.

Sementara itu Aishah ketika dihubungi mStar enggan mengulas mengenai d4kwaan berkenaan.

Aishah enggan mengulas mengenai d4kwaan dia membuat lap0ran p0lis terhadap Syafie.

Pada Selasa lalu, Syafie mendedahkan ikatan pertunangannya dengan Aishah terlerai dengan alasan dia tidak mampu melalui dugaan dalam tempoh pertunangan.

Pasangan itu mengikat tali pertunangan dalam sebuah majlis tertutup yang diadakan di Forest Valley Hall, Cheras pada 7 April lalu.

Spekuulasi keretakan hubungan Syafie dan Aishah mula diperkatakan apabila mereka memadam foto bersama, selain sudah tidak lagi mengikuti akaun Instagram masing-masing.

Biarpun belum menetapkan tarikh perkahwinan, namun mereka pernah meluahkan hasrat untuk disatukan sebagai pasangan suami isteri pada akhir tahun ini.

Syafie dan Aishah mengenali satu sama lain sejak 2015 dan mula menjalinkan hubungan cinta sejak setahun lalu.

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Cekiik, Tumbvk Dipercayai Punca Pertunangan Syafie Naswip Dan Aishah Putus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*